Czym jest i czemu służy audyt SEO?

Wśród najważniejszych pojęć, z którymi może spotkać się przedsiębiorca poszukujący usług pozycjonowania, jest audyt SEO. Agencje marketingowe proponują zwykle przeprowadzenie takiego audytu przed rozpoczęciem działań pozycjonerskich. Na czym polega audyt SEO, jakie korzyści za sobą niesie i dlaczego jest tak ważny w pozycjonowaniu strony internetowej?

Audyt SEO – co to takiego?

Audyt SEO jest kompleksową analizą strony internetowej i czynników na nią wpływających, a także otoczenia witryny oraz działań konkurencyjnych dla niej stron. Dzięki audytowi SEO przedsiębiorca zyskuje pełną i wyczerpującą informację na temat:

  • stanu swojej witryny
  • występujących na niej problemów
  • jakości odnośników kierujących do strony
  • poprawności linkowania wewnętrznego
  • unikalności treści
  • responsywności witryny i jej walorów użytkowych
  • zmian koniecznych do przeprowadzenia w obrębie strony.

Profesjonalna analiza czynników on-site i off-site dla strony internetowej jest zwykle przeprowadzana przez profesjonalistów z agencji marketingowej. Przy pomocy audytu strony łatwiej jest pozycjonerom określić czas potrzebny na wypromowanie witryny w wyszukiwarce, jak również oszacować koszty tego przedsięwzięcia. Tego rodzaju usługa pomaga też agencji w zapoznaniu się z branżą klienta, słowami kluczowymi generującymi największy ruch i przekładającymi się na zyski. Rozpoczynając pozycjonowanie strony od audytu SEO: https://sempai.pl/oferta/pozycjonowanie-i-optymalizacja/audyt-seo/, przedsiębiorca zyskuje pewność, że usługa wykonana przez agencję będzie szyta na miarę i dopasowana do potrzeb witryny.

Audyt SEO: ręczny czy automatyczny?

Przedsiębiorca może zlecić audyt SEO swojej strony zewnętrznemu podmiotowi, takiemu jak agencja marketingowa, ewentualnie może zdecydować się na automatyczną analizę strony przeprowadzoną przez jedno z narzędzi online. Ta druga metoda jest darmowa i daje całkiem niezłe rezultaty, zwłaszcza w kontekście zerowego kosztu. Natłok informacyjny zawarty w raporcie SEO będzie jednak trudny w interpretacji dla laika. Co z tego, że przedsiębiorca zyska dostęp do szeregu informacji o stronie, skoro nie będzie wiedział, jak pousuwać wskazane błędy, poprawić optymalizację strony i wykorzystać nowo nabytą wiedzę w użyteczny sposób?

Właśnie dlatego audyt automatyczny jest zwykle używany jako narzędzie wspomagające, wstępna informacja dla właściciela strony, że jego projekt wymaga naniesienia zmian, by mógł lepiej indeksować się w wyszukiwarce. Chcąc zoptymalizować witrynę pod kątem SEO, warto korzystać z audytu ręcznego przeprowadzanego przez profesjonalistów. Taka usługa najlepiej odpowiada na potrzeby witryny i pozwala na szybkie naniesienie w niej najpotrzebniejszych zmian, które nie muszą być kosztowne, a mogą przełożyć się na wyższe pozycje w wyszukiwarce.

Każdy właściciel strony, któremu zależy na wypozycjonowaniu jej w Google, powinien wpierw zainwestować w prawidłową optymalizację treści i kodu źródłowego, a pierwszym krokiem do tego jest właśnie audyt. Z tego powodu nie należy lekceważyć tego elementu, gdyż z punktu widzenia SEO ma on wręcz kluczowe znaczenie.

Comments are closed.