Jak działa Google Ads: Podstawy i co musisz wiedzieć
Menu
Google Ads (dawniej znane jako Google AdWords) to opłacalna platforma reklamowa, która pozwala kierować reklamy do potencjalnych klientów na podstawie ich zainteresowań i nawyków wyszukiwania. Możesz reklamować się na różnych platformach i urządzeniach, aby dotrzeć do potencjalnych klientów, gdziekolwiek są.
W tym artykule poznamy podstawy tego, jak działa Google Ads, a także funkcje, które sprawiają, że jest to tak solidne rozwiązanie reklamowe. Jeśli jesteś nowy w Google Ads lub nie jesteś pewien, jak to działa, czytaj dalej, aby uzyskać więcej informacji.
Czym jest Google Ads?

Google Ads obejmuje własny system dostarczania reklam i technologię targetowania Google, a także możliwość umieszczania reklam na innych platformach. Własne reklamy można też tworzyć w Gmailu, Arkuszach Google i innych produktach Google. Google Ads zostało uruchomione w 2006 roku jako sposób dla właścicieli stron internetowych, aby zobaczyć, jak ich reklamy działają.
Zrewolucjonizowało to branżę reklamy internetowej: zamiast po prostu umieszczać reklamy w gazecie lub na stronie internetowej, można było umieścić reklamę w wyszukiwarce Google i wyświetlić ją w innych witrynach, które ludzie przeglądali. Teraz, ponad 90% wszystkich użytkowników Internetu jest narażonych na co najmniej jedną płatną reklamę każdego miesiąca w Google.
Jak działa Google Ads?
Podstawowe pojęcie o tym, jak działa Google Ads, jest następujące: Tworzysz konto Google Ads. Stąd możesz tworzyć reklamy, wybrać strategię umieszczania i wybrać grupę docelową. Kiedy ktoś kliknie jedną z Twoich reklam, uruchamia ona Googlebota, który zbiera informacje o osobie.
Jeśli chcesz zmienić obraz lub tekst w reklamie, możesz to zrobić z tej samej aplikacji. Możesz też stworzyć zupełnie nową reklamę i wykorzystać dane zebrane przez Googlebota, aby uczynić ją bardziej spersonalizowaną.
Jak widać, Google Ads jest to bardzo dobra platforma reklamowa, która gdy jest odpowiednio wykorzystana, może przynieść firmie wielkie zyski.