Jak działa Google Ads: Podstawy i co musisz wiedzieć

Google Ads (dawniej znane jako Google AdWords) to opłacalna platforma reklamowa, która pozwala kierować reklamy do potencjalnych klientów na podstawie ich zainteresowań i nawyków wyszukiwania. Możesz reklamować się na różnych platformach i urządzeniach, aby dotrzeć do potencjalnych klientów, gdziekolwiek są.

W tym artykule poznamy podstawy tego, jak działa Google Ads, a także funkcje, które sprawiają, że jest to tak solidne rozwiązanie reklamowe. Jeśli jesteś nowy w Google Ads lub nie jesteś pewien, jak to działa, czytaj dalej, aby uzyskać więcej informacji.

Czym jest Google Ads?

Google Ads obejmuje własny system dostarczania reklam i technologię targetowania Google, a także możliwość umieszczania reklam na innych platformach. Własne reklamy można też tworzyć w Gmailu, Arkuszach Google i innych produktach Google. Google Ads zostało uruchomione w 2006 roku jako sposób dla właścicieli stron internetowych, aby zobaczyć, jak ich reklamy działają.

Zrewolucjonizowało to branżę reklamy internetowej: zamiast po prostu umieszczać reklamy w gazecie lub na stronie internetowej, można było umieścić reklamę w wyszukiwarce Google i wyświetlić ją w innych witrynach, które ludzie przeglądali. Teraz, ponad 90% wszystkich użytkowników Internetu jest narażonych na co najmniej jedną płatną reklamę każdego miesiąca w Google.

Jak działa Google Ads?

Podstawowe pojęcie o tym, jak działa Google Ads, jest następujące: Tworzysz konto Google Ads. Stąd możesz tworzyć reklamy, wybrać strategię umieszczania i wybrać grupę docelową. Kiedy ktoś kliknie jedną z Twoich reklam, uruchamia ona Googlebota, który zbiera informacje o osobie.

Jeśli chcesz zmienić obraz lub tekst w reklamie, możesz to zrobić z tej samej aplikacji. Możesz też stworzyć zupełnie nową reklamę i wykorzystać dane zebrane przez Googlebota, aby uczynić ją bardziej spersonalizowaną.

Jak widać, Google Ads jest to bardzo dobra platforma reklamowa, która gdy jest odpowiednio wykorzystana, może przynieść firmie wielkie zyski.

Comments are closed.