Audyt SXO – czym jest i jakie przynosi korzyści?

Coraz więcej sklepów i witryn internetowych stawia na SXO – optymalizację uwzględniającą nie tylko preferencje wyszukiwarek internetowych, ale również doświadczenia użytkowników i konieczność dostarczania im wartościowych treści. Kiedy warto przeprowadzić audyt SXO i jakie mogą być jego wymierne efekty?

Kiedy warto przeprowadzić audyt SXO?

Search Experience Optimization (SXO) czyli optymalizacja uwzględniająca doświadczenia użytkowników pozwala dopasowywać treść oferowaną na stronie lub w sklepie internetowym do oczekiwań użytkowników. Zasady SXO należy wdrażać najlepiej na etapie projektowania i wdrażania strony lub sklepu. W przypadku funkcjonujących witryn internetowych, warto przeprowadzić audyt sxo, który pozwoli zweryfikować:

  • zgodność strony z wymaganiami wyszukiwarek internetowych;
  • zgodność prezentowanych treści z oczekiwaniami użytkowników (jedynie odpowiednio zoptymalizowane, wartościowe treści generują pozytywne doświadczenia).

Nie posiadając własnych pracowników odpowiedzialnych za optymalizację strony pod kątem SEO i UX, warto skorzystać z usług, jakie świadczy agencja SXO (https://sempai.pl/oferta/sxo/).  Fachowe doradztwo przyda się zwłaszcza wtedy, kiedy zamierzamy przeprojektować dotychczasową stronę lub sklep oraz ustalić, czy generują one maksymalne zaangażowanie użytkowników, zapewniając im optymalne doświadczenia.

audyt sxo

Optymalizacja pod kątem oczekiwań użytkowników – wymierne efekty

Audyt optymalizacji pod kątem oczekiwań użytkowników jest niezbędny, jeśli zamierzamy zidentyfikować obszary działania swojej strony, wymagające wprowadzenia poprawek, dostosowujących content do oczekiwań użytkowników. Do niewątpliwych korzyści z jego przeprowadzenia należy poprawa współczynnika konwersji na stronie oraz wydłużenie czasu, przez który użytkownicy przebywają na stronie lub w sklepie. Audyt pozwala również na dokładne zbadanie i poznanie oczekiwań użytkowników, przez co możliwe jest tworzenie treści zapewniających im możliwie najlepsze doświadczenia.

Dzięki wdrożeniu zasad SXO, możliwe jest budowanie na stronie ruchu pochodzącego od użytkowników zorientowanych na konwersję, a więc najbardziej korzystnego z punktu widzenia właściciela strony internetowej lub sklepu online.

Comments are closed.