Audyt SXO – czym jest i jakie przynosi korzyści?
Coraz więcej sklepów i witryn internetowych stawia na SXO – optymalizację uwzględniającą nie tylko preferencje wyszukiwarek internetowych, ale również doświadczenia użytkowników i konieczność dostarczania im wartościowych treści. Kiedy warto przeprowadzić audyt SXO i jakie mogą być jego wymierne efekty?
Kiedy warto przeprowadzić audyt SXO?
Search Experience Optimization (SXO) czyli optymalizacja uwzględniająca doświadczenia użytkowników pozwala dopasowywać treść oferowaną na stronie lub w sklepie internetowym do oczekiwań użytkowników. Zasady SXO należy wdrażać najlepiej na etapie projektowania i wdrażania strony lub sklepu. W przypadku funkcjonujących witryn internetowych, warto przeprowadzić audyt sxo, który pozwoli zweryfikować:
- zgodność strony z wymaganiami wyszukiwarek internetowych;
- zgodność prezentowanych treści z oczekiwaniami użytkowników (jedynie odpowiednio zoptymalizowane, wartościowe treści generują pozytywne doświadczenia).
Nie posiadając własnych pracowników odpowiedzialnych za optymalizację strony pod kątem SEO i UX, warto skorzystać z usług, jakie świadczy agencja SXO (https://sempai.pl/oferta/sxo/). Fachowe doradztwo przyda się zwłaszcza wtedy, kiedy zamierzamy przeprojektować dotychczasową stronę lub sklep oraz ustalić, czy generują one maksymalne zaangażowanie użytkowników, zapewniając im optymalne doświadczenia.
Optymalizacja pod kątem oczekiwań użytkowników – wymierne efekty
Audyt optymalizacji pod kątem oczekiwań użytkowników jest niezbędny, jeśli zamierzamy zidentyfikować obszary działania swojej strony, wymagające wprowadzenia poprawek, dostosowujących content do oczekiwań użytkowników. Do niewątpliwych korzyści z jego przeprowadzenia należy poprawa współczynnika konwersji na stronie oraz wydłużenie czasu, przez który użytkownicy przebywają na stronie lub w sklepie. Audyt pozwala również na dokładne zbadanie i poznanie oczekiwań użytkowników, przez co możliwe jest tworzenie treści zapewniających im możliwie najlepsze doświadczenia.
Dzięki wdrożeniu zasad SXO, możliwe jest budowanie na stronie ruchu pochodzącego od użytkowników zorientowanych na konwersję, a więc najbardziej korzystnego z punktu widzenia właściciela strony internetowej lub sklepu online.